Program Mój Prąd – pomoc w dotacji
Program „Mój Prąd” dedykowany jest dla odbiorców indywidualnych, którzy sfinansowali inwestycję po 23 lipca 2019 roku (dzień ogłoszenia programu). Program obejmuje instalacje od 2 KWp-10 KWp.
Kwota dotacji wynosi 5000zł i nie może być większa niż 50% kosztów kwalifikowanych. Zatem wartość instalacji musi wynosić przynajmniej 10.000 zł.
Jak wypełnić wniosek Mój Prąd?
- zgłosić instalacje do OSD (operatora sieci dystrybucyjnej). Zaświadczenie wystawione przez operatora energetycznego jest dokumentem potwierdzającym funkcjonowanie instalacji,
- kopie faktur za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”.
- klient opłaca instalację. Dokument potwierdzający dokonanie wpłaty stanowi kluczowym element otrzymania dotacji. Dokumentem potwierdzającym jest oświadczenie klienta o dokonaniu wpłaty lub dowód zapłaty faktury np. przelew.
- podpisanie klauzuli RODO przez klienta
- klient pobiera wniosek ze strony NFOŚiGW, wypełnia go czarnym lub niebieskim długopisem, drukowanymi literami. Wniosek można również wypełnić komputerowo, pobierając plik w Excelu. Wniosek musi być podpisany przez klienta własnoręcznie.
Jakie dokumenty należy złożyć:
– Wniosek;
– 4 załączniki kopii faktur opatrzone adnotacją: Zgłoszono do programu „Mój Prąd”;
– potwierdzenie przelewu lub oświadczenie klienta o zapłacie;
– zaświadczenie o zgłoszenie instalacji do OSD z pieczątką operatora energetycznego- oryginał;
– klauzulę RODO – oryginał z własnoręcznym podpisem klienta
Komplet dokumentów składamy osobiście, listownie lub kurierem w NFOŚiGW w kopercie opatrzonej adnotacją: „Program priorytetowy Mój Prąd”.
Istnieje możliwość złożenia wniosku elektronicznie. W tym celu należy posiadać profil zaufany lub e-dowód z czytnikiem NFC podłączonym do komputera.
Wnioski można już składać od 13 stycznia 2020 roku, liczy się data wpłynięcia do kancelarii ministerstwa.